Dag Noorder eiland, hallo Zuider Eiland - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van dehaantjes2017 - WaarBenJij.nu Dag Noorder eiland, hallo Zuider Eiland - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van dehaantjes2017 - WaarBenJij.nu

Dag Noorder eiland, hallo Zuider Eiland

22 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Kaiteriteri

Hallo Allemaal,

Bij ons laatste reisverslag verbleven wij nog in het Tongario National Park, waar Mount Doom mochten aanschouwen. Helaas lukte het toen niet om die foto te uploaden, hopelijk lukt dat nu wel.

Vanuit het Tongario National Park zijn we via Wanganui verder afgezakt naar Wellington. Hier zijn we 2 nachten verbleven zodat we ook iets van de stad konden zien. Het was prachtig weer dus we zijn lekker met de kabelbaan omhoog gegaan, rondgewandeld in de Botanische tuinen en daarna zijn we naar het Te Papa museum geweest. Dit is volgens iedereen echt een aanrader, wij snapte dat niet helemaal, maar goed het was een leuk uitje.

De volgende dag hebben we de boot genomen naar het zuider Eiland. De tocht was werkelijk prachtig. Nadat we rond 18.30 in Picton van de boot afkwamen hadden wij het plan opgevat om via een zogenaamde "mooie uitzichten route" richting Mahou Sound te rijden. De route was inderdaad erg mooi, maar op een gegeven moment werd het donker en dat Eva last heeft van wagenziekte dat wisten we, we weten nu ook dat Luca hier ook last van heeft. De eerste camping die we tegen kwamen was vol en de andere campings die er zouden moeten zitten, konden we niet vinden. Er zat dus niets anders op dan door te rijden en uiteindelijk kwamen we rond 21.15 uur aan in Havelock waar we onze camper hebben neergzet. Luca nog even in het donker op de trampoline, tosti eten en zijn bed in.

Na Havelock, wat een compleet uitgestorven stadje bleek te zijn bij daglicht zijn we via Nelson naar Kaiteriteri gereden, net onder het Abel Tasman park. Hier zitten wij nu nog. Vandaag met een bootje langs verschillende strandjes gevaren en wandelend een tochtje door het park gemaakt om uiteindelijk op een prachtig strand uit te komen. Zeer de moeite waard, hoewel Luca het op het einde wel een beetje zwaar had. Onderweg had Luca wel een klein hoogtepuntje want tijdens het eten van zijn appel ging zijn eerste melktand eruit.

Morgen gaan we richting de westkust rijden, we zijn wel waar we uitkomen, we hebben nog niet echt een plan. Het leven met de camper bevalt ons uitstekend.

We hopen dat alles met iedereen in Nederland ook goed gaat.

Liefs van ons allemaal

• 22 Maart 2017 - 10:31

Karin:

Super gaaf allemaal! Geniet er van!

• 22 Maart 2017 - 12:16

Teun En Tineke:

Fijn dat jullie zo genieten en wat een mooie plaatjes. Ga even op de kaart opzoeken waar Tasman Park ligt. Dikke kus voor jullie.

• 22 Maart 2017 - 20:51

Els:

Jeeeh Luca's tand is eruit!
    Wat klinkt t allemaal te gek.. Kan helemaal volgen waarom jullie het zo naar je zin hebt. En leuke is t maakt niet echt uit waar je heen gaat in NZ, want alles is mooi! Behalve t Te Papa museum dan misschien

• 22 Maart 2017 - 20:52

Els:

Stond nog een heel verhaal onder maar belangrijkste daaruit was. Geniet en kus! Liefs van ons en jullie nichtje

• 22 Maart 2017 - 21:13

Alie En Henk:

Erg goed bezig jullie, geniet er van. Kan er al een frietje tussen je tanden Luca?
    Wij horen graag van jullie.

• 23 Maart 2017 - 09:27

Gilles En Ingrid:

Lieve allemaal

Weer leuk om jullie reis verslag te lezen!En prachtige foto"s!!
    Voor ons lijkt het als de dag van gisteren dat wij er waren.
    Geniet lekker en weer een dikke knuffel van ons xxxx

• 23 Maart 2017 - 10:38

Rob En Hetty:

Mooi verslag weer en fijn dat jullie zo genieten.

• 23 Maart 2017 - 21:04

Maartje :

Tand eruit!!!!! Jippie!!!! Goed Luca!
    Nou, jullie hebben het wel naar jullie zin!
    Lekker hoor! Xxxx