Vaarwel Nusa Lembongan, Kia Ora Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van dehaantjes2017 - WaarBenJij.nu Vaarwel Nusa Lembongan, Kia Ora Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van dehaantjes2017 - WaarBenJij.nu

Vaarwel Nusa Lembongan, Kia Ora Nieuw Zeeland

16 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Ohakune

Hallo Allemaal,

Eindelijk een berichtje van ons. Een dikke anderhalve week zit erop en het is hier fantastisch.

Na een lange, maar relaxte vliegreis kwamen we zondag avond (5 maart) aan op Bali. In de ontvangsthal worden alle reizigers begroet door honderden Balinese mannetjes (ja er staan echt geen vrouwen tussen) die allemaal op iemand staan te wachten met leuke bordjes in de hand. Onze "Guzman" was echter de enige die zwaaiend tussen de menigte stond en super blij was om ons weer te zien. Om 23.00 uur kwamen we aan in ons hotel in Sanur en hoewel de receptionist niet nee zei, maar het wel bedoelde doken Luca en Eva nog even het zwembd in. Tja Luca had dat hele eind niet voor niets gevlogen.
De volgende dag met de boot naar Nusa Lemobongan gegaan, waar we een klein weekje zijn verbleven. Onze tijd daar hebben wij voornamelijk aan het zwembad, op strand of in een strandtentje besteed. Geniet van het goede leven dus.
We hebben 1 dag een buggy oftewel een golfkarretje gehuurd om het eiland rond te "crossen." De wegen waren zelfs voor ons te slecht begaanbaar om met zijn drieen op een scootertje te gaan. Het eiland is niet groot en maar heeft talrijke mooie witte zandstranden en mooie barretjes waar je in een infinitypool kan relaxen met een drankje en uitzicht op zee. Dit hebben we dan ook meerdere keren die dag gedaan. Cultureel genoeg vonden wij dus dan weer wat daagjes relaxen.
De ene laatste dag hebben we nog een snorkeltourtje gedaan. Luca wilde perse een snorkelsetjes op vakantie, maar toen het de eerste dag niet gelijk lukte in het zwembad gooide hij het aan de kant, weggegooid geld riep Harmen nog. Gelukkig voor Eva, die aan Luca beloofd had dat hij dat setje op vakantie zou krijgen, pakte hij het de volgende dag weer op en heeft hij dagen snorkelend in het zwembad gelegen. Op zee is natuurlijk andere koek en in eerste instantie durfde Luca niet zo goed, maar eenmaal onder water wilde hij niet meer omhoog. Op zoek naar Nemo, die we overigens niet gezien hebben, hebben we een paar uurtjes rond gedobberd, om vervolgens heel hard tegen de stroming in terug naar de boot te zwemmen.
Afgelopen zondag zijn we dan naar Nieuw Zeeland gevlogen waar we in Roterua (dikke 3 uur van Auckland) een camper gehuurd hadden. De eerste nacht verbleven in de B&B van de Nederlandse familie waar wij onze camper gehuurd hadden. Wat een lieve mensen die ons echt zeer welkom lieten voelen. Heerlijk geslapen en dan maandag echt op pad. Het leven met de camper bevalt ons uitstekend, we rijden iedere dag een paar uurtjes, genieten onderweg van de mooiste uitzichten en stappen her en der uit om wat te gaan bekijken. Inmiddels zitten we in Ohakune dat onderaan het Tongarire National Park ligt, waar voor de liefhebbers van the Lord of the Rings films (Eva dus niet) Mount Doom ligt. Morgen zakken we weer wat verder af en we verwachten zondag of maandag met de boot naar het Zuidereiland te gaan. Het weer is hier prachtig en ook Luca geniet met volle teugen. We weten niet wanneer we weer internet hebben en dus weer een stukje kunnen schrijven, maar we vinden alle reacties super leuk om te lezen.
Tot snel weer kusjes van ons allemaal.
PS we proberen wat foto's toe te voegen geen idee waar die dan komen te staan.

• 16 Maart 2017 - 10:25

Teun Tietema:

Lieve Eva Harmen en Luca,

Je kan wel lezen dat jullie het reuze naar jullie zin hebben. Fijn dat het reizen met de camper goed gaat en dat jullie op die manier veel kunnen bekijken.
    Geniet van jullie reis en we zijn erg benieuwd naar foto's
    Liefs teun

• 16 Maart 2017 - 10:27

Hetty En Rob:

Wat een prachtige weergave van jullie reis! Luca wordt vast een echte duiker als dit zo door
    gaat. Wat genieten jullie nu al en wat leuk dat de camper zo bevalt. Wij kijken uit naar het volgende reisverslag. Groetjes van ons.

• 16 Maart 2017 - 16:36

Maartje:

Hoi hoi,

Geweldig om te lezen. Wat een avontuur!
    Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben!
    Geniet ervan. Xxxx

• 16 Maart 2017 - 21:48

Gilles En Ingrid:

Hoi lieverds

Wat fijn om jullie belevenissen te lezen !!!
    Wij zien in in gedachten ook weer onze reis , het is zo" n prachtig land!
    Geniet lekker,en een dikke knuffel van ons,
    Gilles en Ingrid xxx

• 16 Maart 2017 - 21:53

Gilles En Ingrid:

Ps. Jullie foto"s staan keurig onder jullie reisverslag!
    Ze zijn leuk! X