regen, cyclonen, en eindelijk de zon - Reisverslag uit Murchison, Nieuw Zeeland van dehaantjes2017 - WaarBenJij.nu regen, cyclonen, en eindelijk de zon - Reisverslag uit Murchison, Nieuw Zeeland van dehaantjes2017 - WaarBenJij.nu

regen, cyclonen, en eindelijk de zon

22 April 2017 | Nieuw Zeeland, Murchison

Lieve mensen,

Het werd weer eens tijd dat we jullie op de hoogte gingen brengen van onze avonturen in het prachtige Nieuw Zeeland.

In het vorige bericht waren we geëindigd in Hamner Springs in de regen. Die regen hield na Hamner Springs nog een tijdje aan helaas.
Uiteindelijk kwamen we vrijdag 7 april aan in Picton vanwaar we de boot zouden nemen terug naar het Noordereiland. In Picton scheen de zon dus wat kon ons nou gebeuren. Eva vroeg nog even bij de plaatselijk VVV na hoe het op de boot zou zijn, maar er stond geen wind dus niets aan de hand.

Net op het moment dat we het terein op rijden om aan boord te gaan roept Harmen "Eva, even niet kijken", wat Eva natuurlijk gelijk deed en daar stond op een bord: zee conditie, Heavy!! Oke relaxed, misschien valt het allemaal wel mee. Het eerste stukje vaar je door de fjorden, niets aan de hand. Maar dan roept de captain om dat we over 5 minuten de zee opgaan en dat deze erg heftig is en dat iedereen aangeraden wordt om te blijven zitten op zijn plaats. Toen begonnen er 2 niet zulke relaxte uren voor Eva, maar we hebben het gehaald. Als we van boord afrijden regent het weer eens, maar dat zijn we inmiddels wel gewend.

We rijden via Taupo (waar eindelijk de zon gaat schijnen) naar Coromandel. Het idee is om hier een klein weekje het Schiereiland rond te rijden en wat van de stranden te gaan genieten. De eerste 2 dagen in Coromandel regent het. Nu zijn het niet kleine regenbuitjes, maar echt non-stop keihard regen. Net op het moment dat Eva er helemaal klaar mee is en bedenkt om dan maar eerder naar Bali te gaan, gaat de zon schijnen. De temperatuur is ook goed en we genieten van het strand, de prachtige omgeving, leuke stadjes enz. We hebben bedacht om tot het plaatsje Coromandel te rijden en dan weer af te zakken naar Thames om vanuit daar richting auckland te rijden.

Maar natuurlijk gaat niet zoals we hadden bedacht. In Coromandel begint het weer te regenen, en komen we door instortingen vast te zitten. We besteden 2 dagen in een plaatselijk kroegje, en komen er achter dat er nog een cycloon aankomt. Volgens de bercihten de ergste sinds 1963 en dat delen van het schiereiland Coromandel geëvacueerd worden. Oke niet zo chill, maar wij kunnen nergens heen. En aan de mensen in de kroeg te zien maken zij zich nergens druk om dus wij ook niet.

De cycloon slaat het stadje Coromandel over, maar zorgt er wel voor dat de weg richting thames afgesloten blijft. Dan maar dezelfde weg weer terug. Gelukkig is het weer helemaal omgeslagen naar zonnig en is Coromandel prachtig dus een straf is het niet. We besluiten wel om niet meer richting Auckland te gaan, het is nog best een eindje rijden en we willen eigenlijk vooral genieten en niet meer hele dagen in de camper zitten.

Na ons Coromandel avontuur zijn we 2 dagen in Tauranga geweest, waar we nog even een jazz festivalletje mee hebben gepikt, om vervolgens naar Ohope Beach te rijden om een paar dagen te chillen. Inmiddels zitten we weer in Roterua. Er is hier nu een kermis waar Harmen en Luca van de grootste opblaasbare glijbaan van de wereld af zijn geweest. Morgen avond gaan we naar Maori voorstelling, en zaterdag naar het circus en dan is het tijd om afscheid te nemen van de camper en van Nieuw Zeeland, maandag ochtend heel vroeg vliegen we weer naar Bali. We hebben nog geen idee wat we daar gaan doen, maar dat gaat vast wel weer goed komen.

Nieuw Zeeland, wat een prachtig land wij kunnen het iedereen aanraden om hier een reis te maken. Voor Harmen waren de uitzichten die steeds weer anders waren een hoogtepunt. eva vond het Abel Tasmanpark en Coromandel het mooiste en Luca vond het goudzoeken en de glijbaan vanmiddag het allerleukst. Kortom we hebben genoten van Nieuw Zeeland, maar zijn ook weer blij dat we straks naar het warme Bali gaan.

Dikke kus van ons.

• 22 April 2017 - 13:33

Wouter:

Hey partypeople,

Leuke avonturen allemaal weer! En nu nog ff nagenieten in Bali!
    Geniet nog ff van jullie sabbatical!
    Laters

• 25 April 2017 - 10:23

Gilles En Ingrid:

Lieve allemaal

We hebben weer genoten van jullie belevenissen!!
    Nu nog heerlijk naar Bali!!!
    Geniet lekker en een dikke kus van ons xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 08 Mei 2017 - 15:32

Rob En Hetty:

We willen jullie en uiteraard vooral Luca, van harte feliciteren met ZIJN verjaardag. Maak er een leuke dag van daar op Bali.